فلسفه علم

درباره این دوره

طی چهار قرن گذشته، دانشمندان تلاش کرده‌اند تا درک ما از دنیای اطرافمان را فراهم کنند. به نظر می‌رسد علم در این مدت پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است. اما آیا این پیشرفت واقعی است یا توهمی؟ و اگر واقعی است، این پیشرفت چگونه به دست آمده است؟

این دوره چهار هفته‌ای به این سؤالات مهم خواهد پرداخت. موضوعات خاص شامل چگونگی تولید دانش توسط دانشمندان از طریق مشاهدات، آزمایش‌ها و شبیه‌سازی‌ها؛ عینیت علمی و شکست‌های عینیت علمی؛ ماهیت خود-تصحیح‌کننده جامعه علمی؛ تأثیرات مثبت و منفی که ارزش‌ها می‌توانند بر علم داشته باشند؛ رابطه بین علم و دین؛ و نقش عمومی در هدایت تلاش‌های علمی خواهد بود.

اهداف یادگیری

دانشجویان قادر خواهند بود دیدگاه‌های اساسی مرتبط با پوزیتیویسم منطقی را تدوین کنند و به صورت مفهومی ارتباط بین مشاهده و تشکیل نظریه را دستکاری کنند.
دانشجویان قادر به درک و ساختاردهی مسائل اصلی که فلسفه علم با آن‌ها درگیر است، خواهند بود.
دانشجویان قادر به ارزیابی پیامدهای دیدگاه‌های پوزیتیویست‌های منطقی در مورد علم، فلسفه و ارتباط بین آن‌ها خواهند بود.

مواد آموزشی

  • ویدئوها
  • جزوات
  • چک‌لیست سلامت

پیش نیازها

  • دانش اولیه یا بسیار کم در فلسفه

مخاطب هدف

  • دانشجویانی که پیش‌زمینه ابتدایی در فلسفه دارند و می‌خواهند دانش خود را گسترش دهند
  • دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در فلسفه
  • دانشجویانی در علوم که می‌خواهند به طور عمیق‌تر به مشارکت‌های مفهومی فلسفه و روش‌های تحلیلی آن در علم بپردازند

برنامه درسی

21 ساعت 45 دقیقه

از اینجا شروع کنید

آیا واقعی است؟

تعهد به این دوره

فلسفه به شیوه‌ای جدید

مدرسان شما

hooshinoo

4.95/5
114 دوره
20 نظر
320 دانشجو
مشاهده بیشتر
سطح
متوسط
موضوع
زبان
انگلیسی

مواد آموزشی

  • ویدئوها
  • جزوات
  • چک‌لیست سلامت
زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه

هنوز حساب کاربری ندارید؟ رایگان ثبت‌نام کنید

No apps configured. Please contact your administrator.
No apps configured. Please contact your administrator.